O NAS

IMG_9315IMG_9314IMG_9313

O nas

Naszym zadaniem jest edukacja i wychowanie dziecka, oraz przygotowanie do dorosłego życia.  Pracujemy metodą zgodną z naturalnym rozwojem człowieka, jednocześnie tradycyjną i nowoczesną. Prowadzimy placówkę edukacyjną, stawiamy wysokie wymagania sobie i personelowi, pracujemy dla dzieci, stale poszerzamy swoją wiedzę i doświadczenie.

Przedszkole prowadzi własną kuchnię, która do  przygotowania posiłków używa zdrowych i naturalnych produktów, przypraw i ziół, posiłki są zrównoważone, skomponowane  ze wszystkich smaków, dzięki czemu pozytywnie wpływają na zdrowie dzieci.

Rodzice napotykają dzisiaj na wiele problemów zdrowotnych u swoich dzieci, jest wiele chorób z którymi borykają się na co dzień. Mamy tutaj wielkie zadanie do wykonania, nie wystarczy być rodzicem troskliwym, trzeba być przede wszystkim rodzicem odpowiedzialnym, uważnym i świadomym. Jeżeli będziemy żyć zgodnie z naturą,  jeżeli będziemy szanować Porządek, będziemy w stosunku do niego zdyscyplinowani, wtedy będziemy mieć w życiu równowagę a co za tym idzie będziemy wolni i niezależni.

Do prawidłowego funkcjonowania niezbędne są nam trzy warunki: po pierwsze ciało musi być dogrzane – ochrona przed zimnem, po drugie musi być właściwe krążenie energii i płynów – czyli ruch, a po trzecie odpowiedni posiłek – czyli  „paliwo”. Wszystkie te warunki powinniśmy realizować w odniesieniu do klimatu, kondycji, naszych skłonności i przyzwyczajeń kulinarnych.

Nasz klimat jest nie tylko umiarkowany ale po prostu chłodny – krótkie lato, mało słońca, jesienne i wiosenne słoty, mroźne zimy. Ważne jest więc to, że nawet wtedy, gdy jest ciepło, nie powinniśmy się wychładzać, lecz dbać o równowagę, z jednoczesnym gromadzeniem energii na zimne miesiące.

Większość dolegliwości naszych i  naszych dzieci pojawia się za przyczyną błędów żywieniowych, przemarzania, stresu, silnych emocji, które w dużej mierze wpływają na brak odporności. Bez usunięcia prawdziwej przyczyny przechodzą w stan chroniczny na przykład;  alergię, astmę, atopowe zapalenie skóry(AZS), ADHD, autyzm, agresję, chroniczne katary, kaszle, przeziębienia, bóle jelitowe, niestrawności, zapalenie płuc,  cukrzycę.

Potrzebna nam jest  przede wszystkim dyscyplina żywieniowa.

Dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym podstawą żywienia  powinny być ciepłe posiłki, i ciepłe napoje; zupy, duszeniny, potrawy gotowane  mięsno –  warzywne i warzywne, wszystko zrównoważone i przyprawione.

Najbardziej odpowiednie dla dzieci są mięsa; wołowina, cielęcina, jagnięcina, indyk, gęsina,  ryba (ale nie za często),

Poza tym; masło, olej rzepakowy, oliwa z oliwek, miód, jaja, mleko kozie, sery kozie, owcze, zboża i kasze

Napoje to; herbaty z ziół, kawa zbożowa z przyprawami słodzona miodem, kompoty gotowane z sezonowych owoców z dodatkiem imbiru i miodu.

Ograniczyć należy wszystkie produkty, które wychładzają dzieci wszystko co jest  kwaśne, surowe, zimne; owoce, soki, surówki, lody, jogurty krowie, kefiry, cukier, słodycze, wędliny.

Zdrowie dzieci jest w dużej mierze zależne od tego co jedzą, jeżeli będziemy tego świadomi i zarówno w przedszkolu jak i w domu będziemy zwracać uwagę  na to co jedzą dzieci, jeżeli będziemy przygotowywać odpowiednie, zrównoważone posiłki polepszymy ich kondycje i odporność, bo każda choroba to brak równowagi w organizmie.

Koncepcja placówki:

Przedszkole pracuje metodą dr Marii Montessori. Ważne są tu:

  • trzygodzinna nieprzerwana praca własna dziecka,
  • polaryzacja uwagi dziecka,
  • wolny wybór materiału i pracy.

Sposób rekrutacji dzieci:

Rekrutacja odbywa się w marcu każdego roku, w terminach wyznaczonych przez Gminę, dzieci wspólnie rozpoczynają zajęcia od września. Brak możliwości zorganizowania indywidualnej aklimatyzacji dziecka.

W ciągu roku szkolnego, w miarę wolnych miejsc możemy przyjąć dziecko w sposób i w czasie dostosowanym do jego potrzeb. Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 3 lat.

Współpraca z Rodzicami:

Zebrania ogólne z wychowawcą i dyrekcją placówki. Udział Rodziców w warsztatach, możliwość obserwacji pracy w grupie.

Wyposażenie sali w pomoce dydaktyczne:

Sala posiada wyposażenie dydaktyczne obejmujące działy edukacji Montessori: w pełnym zakresie dla sensoryki, życia codziennego, oraz częściowo dla edukacji językowej, matematycznej i kultury.

Personel:

Wychowawcy posiadają odpowiednie wykształcenie do pracy metodą Montessori.

Dokumentowanie pracy:

Prowadzimy kartę aktywności dziecka w czasie, w przestrzeni klasy i w pracy z pomocami dydaktycznymi.

Plan dnia
07.00 – 08.00 zajęcia dowolnie wybrane przez dziecko
08.15 – 09.00 śniadanie
08.00 – 11.00 praca własna z pomocami Montessori
11.00 – 11.15 krąg  – zajęcia w grupie
11.15 – 12.00 zajęcia w ogrodzie
12.30 – 13.00 obiad
13.00 – 14.00 odpoczynek
14.00 – 15.00 zajęcia w małych grupach
zajęcia plastyczne
zabawy ruchowe
14.30 – 15.00 podwieczorek

Profil absolwenta przedszkola

(oczekiwane cechy charakteru dziecka nabyte i wspierane w trakcie edukacji w placówce Montessori – czyli dokąd zmierzamy?)

Dziecko:

  • Znormalizowane
  • Z poczuciem wolności w podejmowaniu decyzji
  • Chętne w poznawaniu świata
  • Zmotywowane do nauki
  • Chętnie podejmujące działania, aktywne
  • Znające swoje mocne i słabe strony
  • Łatwo nawiązujące kontakt z innymi

Życie codzienne

Ważne zajęcia, które przygotowują dziecko do samodzielnego wykonywania wszelkich czynności niezbędnych w codziennym życiu.

Sensoryka

Jest to ważny dział edukacji Montessori. Praca z szeregiem pomocy dydaktycznych rozwijających zmysł słuchu, węchu, wzroku, dotyku, równowagi.

Język

Ćwiczenia mowy, wymowy, pisania i czytania. Przede wszystkim język polski, ale też angielski.

Matematyka

Bogate wyposażenie placówki w pomoce dydaktyczne pozwala na wszechstronny rozwój matematycznego myślenia u dziecka. Matematyka jest poznawana na konkretnych przedmiotach.

Kultura

Obszerny dział pedagogiki Montessori obejmujący geografię, historię, biologię, fizykę i inne przedmioty.

Muzyka

Śpiew i taniec jest organizowany przy akompaniamencie instrumentów klawiszowych lub gitary. Dzieci mają możliwość gry na instrumentach.

Sport

Chodzimy na halę sportową, gdzie odbywają się gry zespołowe, jeździmy na zajęcia tenisa. Mamy dwa place zabaw ze specjalnym amortyzującym podłożem, dostosowane do dzieci w różnym wieku.

Plastyka

Prace plastyczne różnymi technikami są wykonywane odpowiednio do pór roku. Nad programem zajęć czuwają wychowawcy i nauczyciel plastyki.

Kulinarne

Dzieci samodzielnie przygotowują niektóre przekąski. Pieką też ciasta. Zabawy kuchenne są ulubionym zajęciem wielu z nich.

W ogrodzie

Dzieci mogą samodzielnie pielęgnować, hodować rośliny i obserwować ich wzrost. Oprócz ogródka zewnętrznego mamy też zajęcia w ogrodzie zimowym.

Logopedia

Czasem rozwój mowy trzeba korygować i wspomagać. Część dzieci korzysta z zajęć z logopedą.

Opieka psychologiczno-pedagogiczna

MONTESSORI POBIEDZISKA

Wspieramy samodzielny rozwój dziecka – młodego człowieka – w przeznaczonym na ten cel czasie i dajemy mu możliwość podźwignięcia się ku większym rzeczom.